# 83 "det är bara en fas, det händer alla."

you don't have depression, you're just sad
you don't have insomnia, you just sleep late
you don't have anxiety, you're just nervous
you don't have aneroxia, you just skipped a meal
you don't have bipolar, you just have mood swings
you don't have OCD, you just like your things clean
you son't have amnesia, you just have bad memory


Nej, nej och åter nej. Det händer inte alla, och det behöver inte nödvändigtvis vara en fas. Om man mår dålig, om man är ledsen, så måste man få hjälp. Man måste speciellt få hjälp av sina föräldrar. Det är dem som ska bry sig om dig, på riktigt. Om du inte får hjälp, får du ta hjälp någon annanstans vilket inte alltid är lätt.
Jag har alltid kännt mig ensam för att jag inte låter folk in. Jag tror inte någon någonsin sett vem jag verkligen är.



Vi skulle en uppsats i skolan på psykologin och "psykiska sjukdomar" så som schizofreni, deprission, boderline, mani men också stress adhd och annat skoj. Jag valde att skriva om schizofreni, inte för att jag tror att jag har den sjukdomen eller något sådant, nej, för att jag har alltid varit väldigt intresserad av det ämnet och tyckte att schizofreni skulle bli skoj att skiva om. Jag lärde mig en del t.ex. det finns 35 000 människor i sverige som har schizofreni.




Det är inte bara jag som mår dåligt. Det är alla. Varenda människa i världen har problem.

Åh jag orkar inte skriva om detta längre. Skulle kunna skriva en bok om detta. Det tar aldrig slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0